וְכַאֲשֶׁר יְעַנּוּ אֹתוֹ, כֵּן יִרְבֶּה וְכֵן יִפְרֹץ – על אחריות אישית ובגרות

בצורה טבעית ובוגרת, נועם העמיס על עצמו השנה מטלות, חוגים ומשימות כיתתיות –אחריות – והוא מסתדר עם זה נפלא.

<

p style="text-align:justify;">בשלושת השנים האחרונות, לא דגלנו ביותר מחוג אחד בשנה, לנועם. בטח שלא היינו בעד להעמיס על הילד לו"ז שלא מבייש מנכ"ל/ית של חברה מכובדת.
הוא היה בחוג אלקטרוניקה לפני שנתיים, פעם בשבוע וזה בהחלט הספיק. שנה שעברה הייתה שנה "משעממת" וטבעי היה שהשנה הוא יפרוץ ושזה יבוא ממנו.

אז הנה הרשימה המלאה:

<

p style="text-align:justify;">גיטרה
סוף סוף, נועם הגיע לגיל שאפשר לנגן בגיטרה אז רשמנו אותו לשיעורים אצל יואל רודובסקי (בין השאר היה המורה של עידן רייכל! ובחור ממש נחמד).  על הדרך אני גם מגשים חלום ישן ולומד יחד איתו. 1+1….

<

p style="text-align:justify;">רובוטיקה – FLL
זו תכנית ארצית בית ספרית, בה הילדים בונים רובוט ומתכנתים אותו ובסוף התהליך ישנה תחרות ארצית על הרובוט הכי מושקע. הפרויקט הזה מתקיים 4 פעמים בשבוע אחר הצהריים.

<

p style="text-align:justify;">עיתון בית ספרי
זהו המהלך שאני הכי גאה בנועם. לנועם הייתה השנה יוזמה להקים עיתון.הוא רתם בשביל זה את מנהלת בית הספר ומורות נוספות. הוא סגנן להן מכתב בו הוא פרס בפניהן את חשיבות המהלך, את הדרכים לגיוס כתבים, נושאים אפשריים לכתיבה. ואכן הוקם עיתון!
נוען תמיד אהב לכתוב. אם זה עיתונים לחברה' או ספר (יש לו כבר 2). גם לצורך העיתון עליו להפסיד שיעורים מסוימים במערכת ולהשקיע זמן אחר הצהריים.

<

p style="text-align:justify;">תנועת נוער
כאילו כל זה לא מספיק, רשמנו את נועם לנוער העובד והלומד. מסתבר שכיתה ד' הנה שנת תנועות הנוער מבחינת הגיל. רוב החברים שלו מהכיתה שם אבל זו הזדמנות להכיר גם אנשים חדשים.
בינתיים הפעולות הן בעיקר משחקים חברתיים ופחות ערכים ופעולות הדרכתיות. ועדיין מדובר על פעמיים בשבוע, ג' ו-ו'.

<

p style="text-align:justify;">מה שיפה לראות בכל העומס המבורך הזה הוא:
המחויבות והרצינות – לתהליך של נועם, בכל אחת מהמטלות.
ההכנה הלוגיסטית – כמו להכין שיעורי בית לפני, להתארגן על איך ומתי לצאת, לארגן תיק ומערכת ומתי אפשר לא לעשות כלום.
ההתמדה – שיעורי הגיטרה מצריכים חזרות רבות בבית. גם לזה צריך לבנות לו"ז.
היצירתיות – בעיקר בתחרות רובוטיקה. הרעיונות, היצירתיות והיישום שלהם על הרובוט פשוט מרתקים. גם החיפוש של חומר עיוני ואינטרנטי (לרובוטיקה ולשירים לגיטרה). הוא יושב על זה שעות.
אך בעיקר הבגרות – לא יעזור, רואים את זה על הילד. הוא לא מאבד את הראש ואת הרגליים והידיים. בימים הראשונים הוא כן הלך לכיוון אז אפרת אימנה אותו לתכנון ותעדוף נכון של משימות והשניים בנו יחד לו"ז מפורט. תוך חודשים ספורים רואים איך העולם שלו נהיה עשיר יותר, תחומי העניין שלו התגוונו פלאים. יש לו צמא לעוד ועוד ידע…

אז כן, כדאי לחשוף את הילדים לתחומי עניין רבים, לתנועת נוער, למשימות, לחוגים אבל בעיקר לאחריות. אבל כדאי שהיוזמה תבוא מהילד ובגיל המתאים. אני מניח כי כיתה ד' הוא הזמן המתאים.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s