תשובה אבהית הולמת

כשפרסומת מגחיכה מגדר שלם, אפשר לצחוק, לצחקק. אפשר גם להתעצבן ולקטר. ניתן גם לכתוב פוסט בבלוג. זה משחרר. ואפשר גם לתת תשובה אבהית הולמת…

אנחנו כבר עשור וחצי במאה ה-21. המייצגים האולטימטיביים של הקדמה האנושית הן חברות הטכנולוגיה ומשרדי הפרסום. תמיד עומדים לפני המחנה ומציגים לקהל ההמונים את הקדמה באופן ויזואלי, וירטואלי- רמה אחת מעל כולם. אני רוצה הפעם להתמקד במשרדי הפרסום. רבים מהם עדיין מרגישים צורך לפגוע בקהל מסויים בכדי להאדיר את המוצר שלהם. באיזה קהל מדובר?מדובר באבות.

פרסומת שעלתה בימים האחרונים מתארת קבוצת וואטסאפ של גן, בה מתדיינות אימהות על איכות התמ"ל של ילדיהן. הפרסומת הצליחה לעצבן אותי ולפגוע בי כאבא.  מדוע עלה הצורך לרדת על מגדר שלם? האם האפקטיביות של המסר השיווקי הייתה פחות טובה אם לא היו פוגעים בציבור האבות? האם המסר לא מובן גם בלי זה? איך ולמי זה תרם בדיוק? לא מובן. מכעיס. דוחה. מיותר.

תשובה אבהית הולמת

מכירים את הביטוי "תשובה ציונית הולמת", העולה בכל פעם לאחר אירוע דמים בו המדינה מציע לבנות ולבנות כתשובה לטרור? אז זה. הבלוג אותו אתם קוראים איננו רק קריאה על חיי וחיי משפחתי. הבלוג הזה נולד כדי לשנות מציאות. לגרום לחברה שלנו להיות שיוויונית יותר, צודקת יותר, ללא אפליה מגדרית של אף צד. כדי לתת את המקום הראוי לשני המגדרים: אם בשוק העבודה ואם בספירה המשפחתית.

ואני גם חלק מקבוצה. קבוצה של אבות בלוגרים המפיצים את השיח האבהי ברחבי הרשת ("כח אבות"). לכולנו, המשפחה עומדת במרכז חיינו. אנחנו רוצים לקדם הורות שיוויונית/משלימה. שני המינים לוקחים חלק בגידול הילדים. כי שנינו הורים!!!

admin-ajax.php

אז ראינו את הפרסומת והתעצבנו. ישר צחצחנו חרבות והתחלנו לכתוב פוטסים בנושא. אבל זה הרגיש לא מספיק ולכן יצרנו (תוך פחות מ-48 שעות)  תשובה אבהית הולמת בדמות סרטון נגד, שמטרתו העברת מסר ברור לציבור ולמפרסמים – די להדרת הגברים מהמשפחה! הבלוגרים המשחקים בסרטון לבושים כולם בגדי נשים באמירה ברורה: רק אם גברים יתחילו להראות כנשים, יתחילו לספור אותם. האבות הינם כבר חלק מהמיינסטרים ההורי, ועל השוק לקבל זאת ולהפסיק לחנך את ילדינו לעולם בו דעות קדומות וסטריאוטיפים מכוונים את הדרך.

מי נפגע כאן בעצם?

לא רק אבות נפגעים מהפרסומת. כאשר פרסומת מציגה את האב כלא מתפקד, זה מצחיק, אנחנו מגחכים, אבל המסר הסמוי אומר שבעצם רק אמא יכולה ויודעת לטפל בילדים שלה. כלומר אמא= עקרת בית. הפרסומת הזו היא על חשבונכן, אמהות! היא מתארת אתכן כמטפלות העיקריות של הילדים. כי: "רק אמא יודעת מה טוב לילד שלה"; אבא לא שייך לקבוצה של הגן. מה לו ולזה? אבות לא יכולים/יודעים/רוצים לטפל בילדים כמוכן. כי כאשר אתן מצחקקות מהפרסומת הזו ומרגישות מועצמות ש"אין כמו אמא"- אתן מנציחות את הסטיריאוטיפים בשני הצדדים! גם אתכן, כמטפלות עיקריות וגם אותנו, הגברים, כלא שותפים שווים בהורות. וזה חבל. זה פוגע גם בנו, אבל בעיקר בכן!

לסיום, קבוצת "כח אבות", קוראת לעולם הפרסום הישראלי לזרוק את "יומן שנה, תרפפ"ו" המצוי להם על שולחן העבודה; לגשת לחנות לציוד משרדי ולרכוש עבור כל העובדים את "יומן שנה תשע"ה " (כן, כן זה היה ממש לפני כמה ימים. תפוח בדבש וזה…זוכרים?).

העולם התקדם. אז מה איתכם?

ועכשיו לחלק האומנותי. תבלו. קבלו את הסרטון במחיאות כפיים סוערות :

3 מחשבות על “תשובה אבהית הולמת

  1. כל מילה חקוקה בסלע!
    הקדמתם אותי,לדעתי זו פרסומת "מרתיחה" וצבועה!
    אי אפשר לא לפרגן לבן/ת הזוג ולא לסמוך עליו/ה שידאגו ויטפחו את הילד/ה ש-ל-נו;
    ובנוסף לא
    להתקדם למאה ה21 ולהשתחרר מדעות קדומות על מגדרים ומצד שני:להתלונן אחר כך/
    /להתקרבן/לנכס לאחד/ת מאיתנו תכונות וכישורים מיוחדים.

  2. פינגבק: על כוחן של רשתות חברתיות לשינוי פני החברה | תחתית החבית

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s