אמא- "מחוברת" ; אבא- "נראה לאחרונה לפני שנתיים"

שוב פרסומת למוצר תינוקות. שוב האב מוצג כדמות לא קשורה לגידול ילדיו. מה רע בלעשות פרסומת בה שני ההורים לוקחים חלק בגידול הילדים? האם המסר השיווקי, ללא "הירידה" על האבא, פחות אפקטיבי? עד מתי זה ימשך?

לפני שאתחיל בטיעון שלי, אנא קחו לכם מספר שניות לצפות בפרסומת החדשה של סימילאק, ללא שמן דקלים:

 Whatsapp: מי לא מכיר את האפליקציה הגאונית הזו. כבודדים, כחלק מקבוצות משפחתיות/ מקצועיות ואפילו מבית הספר והגן- האפליקציה הזו שינתה את חיינו. השימוש בה יכול להיות העברת מידע חיוני אבל גם העברת זמן והפגת שיעמום. ישנם כאלה שרואים בזה מטרד. לאחרים, לא מפריע. כולנו גם מכירים את המילה "מחובר"; "Typing…"; "נראה לאחרונה בשעה….". בקיצור, זוהי אפליקציה שימושית מאוד.

אז מה ראינו כאן בעצם? מדובר על התכתבות בקבוצת "גן מיכל". האמהות מעבירות מידע חיוני וחשוב שהתמ"ל של סימילאק הוא ללא שומן דקלים, המזיק לבריאות (כנראה.לא יודע. לא בדקתי).  אחת עונה "ברור", השנייה "לא בעד", השלישית "למה עם שמן דקלים כשאפשר בלי?". ואז… הגבר מגיב: "צירפתן אותי בטעות". תוך עשיית פרצוף של "אוף! מה אני צריך את זה עכשיו?"  ומיד הוא עוזב את הקבוצה.

אין חדש תחת השמש

באמת, פרסומאים! תתביישו לכם?! ככה אתם מפריעים לגבר לשבת בבית קפה ולגלוש באינטרנט? מה לו ולגידול ילדים? למה בכלל צירפו אותו לקבוצת הגן? ממתי לגברים אכפת מהילדים שלהם? ממתי הם חלק מקבוצת הוואטסאפ של הגן? של הבית ספר? הוא בכלל לא אוסף את הילדים שלו. לא הולך לאסיפות הורים. לא משכיב אותם. לא מאכיל אותם. לא מקלח אותם. לא מקריא להם סיפורים. כלום!!! למה בכלל להכניס אותו לפרסומת? לא חבל על הליהוק? וברצינות, כיצד ובכמה הפריים של האבא תרם לאפקטיביות של המסר השיווקי? האם לא היינו מבינים שכנראה התמ"ל הזה יותר טוב מאחרים בלי להסתלבט עליו? המסר מועבר במדויק גם בלי זהו. איך הילדים שלי אומרים? "גיחי…גיחי…". אותי, זה אפילו לא הצחיק.

זה מזכיר לי עוד פרסומת שגם הסתלבטה על האבא, שהוא לא שותף פעיל בגידול ילדיו. מדובר בחיתול החדש של "לייף". ניתן לקרוא את הביקורת שלי עליו, כאן.

אלטרנטיבות והשלכות

מה כן ניתן היה לעשות? או לא לצרף את האב- והמסר היה נקלט באותה אפקטיביות או שפשוט היו מוסיפים אב בסופר עם ילדיו/ בגן משחקים או בהעבודה – אבל כזה שמגיב ומשתתף בדיון. מה?! אנחנו לא קונים חיתולים/תמ"ל לילדים שלנו? אנחנו לא מאכילם אותם? אפשרות אחרת היא לעשות פרסומת נגד.

אבל בואו נחשוב מה פרסומת כזו עושה לאבא צעיר אשר כמו אשתו, עובד קשה הן לפרנסתו והן בגידול ילדיו?

  1. היא מבאסת!
  2. היא הופכת אבות לסוג ב'. ובלשון הוואטסאפ: האמהות "מחוברות". והאבא? "נראה לאחרונה לפני שנתיים" (כנראה כשעשו את הילד…)
  3. היא מעבירה מסר סמוי בסגנון: "עזוב אחי, זה שטויות של נשים. שהן יתעסקו בזה. אנחנו, האבות, ממילא לא מבינים בזה. למה לך כאב ראש?"
  4. היא גורמת לי, וגם לאבות אחרים, להחרים את המוצר. פשוט, קצר וחותך
  5. היא מדכאה את הרצון והדחף הטבעי של אבות לטפל בילדיהם

מסר אחיד לשני המינים היה מקדם את ההורות צעד אחד קדימה. שני המינים, כיום, שותפים בגידול ילדיהם. מי באופן שיוויוני. מי יותר, מי פחות. גם אם ישנם הבדלים בין ההורים, אין זו סיבה לרדת ולהסתלבט על צד אחד.

אז בבקשה, סימילאק, תשאירו את הצחוקים לידי הסטנדאפיסטים. הם עושים את זה הרבה יותר טוב…

עדכון: הנה התשובה האבהית ההולמת: סרטון נגד:

** אם מצא חן בעיניכם הפוסט הזה, אשמח אם תרשמו את כתובת האימייל שלכם בתחתית העמוד, לקבלת הודעה כשבעתיד יוצא פוסט חדש. גם לחיצה על לייק תתקבל בברכה.

יואב כהן-מלמד- "תחתית החבית"

לא, עוד לא הגעתי אליה…כנראה שיש עוד…

17 מחשבות על “אמא- "מחוברת" ; אבא- "נראה לאחרונה לפני שנתיים"

  1. אתה צודק בהחלט! רק לא הבנתי את הפניה אל נשים שלדעתך יתנגדו למה שאתה אומר, כאילו נשים עשו את הפרסומת. נשים, שהן כנראה קהל היעד המרכזי שראה לנגד עיניו המפרסם צריכות להתקומם נגד הפרסומת הזו- מדוע לקבע אותן כמטפלות הבלעדיות של הילדים?! ושוב, אתה צודק- בשביל מה התוספת הזו של האבא הלא מעורב בסוף? ממש מאכזב ולא בא לי לקנות סימילאק יותר

    • תודה על התגובה הכנה. מדוע כתבתי שנשים יתנגדו, פשוט מניסיון העבר. כאשר אפרסם ואדחוף את הפוסט יותר- זו תהיה תגובת הנגד מהרבה נשים.
      אגב כדאי לך לצפות בעוד מספר ימים בפוסט. אעלה לשם תגובת נגד. כדאי לעקוב….

      • יפה, אני חושבת שגם נשים רואות שזה ממש לא מצחיק אלא דווקא עצוב :). מרוב שזה עיצבן אותי חיפשתי בגוגל לראות האם חברותי הפמיניסטיות (ואין לנו חוש הומור) כתבו על זה משהו, ומצאתי רק את הבלוג הזה, יישר כוח.

        • כמי שמחשיב עצמו פמיניסט מצערת אותי ההערכה שאם אפרסם שם את הפוסט יתלו אותי בכיכר העיר. מניסיון. אולי אם את תשתפי זה ירכך את המכה. אבל אם כן לא עכשיו. אני צריך להעלות את התגובה הנגדית שאני ואבות נוספים מכינים….הפתעה.

          • ראיתי את הפרסומת שוב בפעם המי יודע כמה והבנתי עכשיו מה הייתה הבעיה שלי עם הטיעון שלך: איך שאני רואה את זה, אין כאן "הסתלבטות" על האבא, להפך. ההסתלבטות היא על האמהות שברוב טיפשותן החביבה, עשו שטות כמו להוסיף אבא לקבוצה. מה לגבר בקבוצה מטופשת כזאת? למה להפריע לו בדברים החשובים הרבה יותר שהוא עושה?
            אני מניחה שההבדלים בראיה שלנו היא בגלל שאתה אבא ואני אמא, מכל כיוון שלא מסתכלים על זה יש בפרסומת הזאת בעייתיות רבה והיא מעצבנת. אבל אם תציג את זה גם כמו שאני רואה את זה, בטוחה שנשים יבינו ויזדהו גם הן, והלוואי שיפסיקו כבר לשדר אותה, היא עולה לי על העצבים…
            מחכה לתגובת הנגד שלכם : )

            • דבר ראשון שיניתי ותיקנתי בעקבות ההערה שלך את הפוסט עצמו. מוזמנת לקרוא שוב.
              עכשיו הפוסט מתייחס רק לפרסומאים.
              דבר שני- לא הבנתי את הנקודה שלך. לא היה צריך לצרף אותו? למה?

  2. מתישהו הקופירייטרים הניאנדרטליים ישוועו לאהבת ילדיהם, אחרי שיימאס להם מתאוות הבצע, אבל אז הם יגלו שהילדים כבר גדלו והם לא היו שם כשזה קרה.

  3. יש עוד כמה נקודות – קודם כל, הגבר לא מוצג סתם כ"לא שייך" אלא הוא ממש מבוהל, צועק על הנשים "צרפתן אותי בטעות!!" , כאילו עשו לו עוול איום שמישהו עוד יכול לחשוב שיש לו קשר כלשהו להאכלת ילדים, שזה דבר שמעניין רק נשים, כי מצד הגברים , שימותו הילדים שלהם מרעב. שנית, הנשים שם עסוקות ב- קניות, משחק עם הילדים בבית, טיול עם הילד'ים בגינה. האישה היחידה שאשכרה עובדת שם ונראית בישיבה מקצועית, נוטשת את תוכן הישיבה כי נורא חשוב לה לקרוא על מזון תינוקות באמצע הישיבה, וגם להגיב על זה. שלישית, הפרסומות של הסופרפארם ממשיכות באותו קו – "בייבי לייף" מוצג בימים אלה רק בפניה לנשים, בנוסח "אמהות רבות משתמשות" (בעצם, מי שמשתמש זה התינוק, לא? מה זה משנה מי שם לו את החיתול? צריך תואר שלישי במדעי האטום כדי להצליח לסגור את המתקן המסובך הזה שמכונה "חיתול"?. מעבר לזה, הנשים בכלל מוצגות שם כחפרניות שממלאות קבוצות ווטסאפ עד שגברים יברחו ממנה גם בלי קשר… בקיצור, אם יש לכם השפעה- קיראו להחרים, להחרים ועוד פעם להחרים את המוצרים האלה.

  4. פינגבק: תשובה אבהית הולמת | תחתית החבית

  5. פינגבק: לא לומדים! | I-Dad

  6. פינגבק: קריצה הומוריסטית או עלבון להורים? על פרסומות חדשות עם מסר מיושן

  7. סימילאק-לא בגלל המדע אלא בגלל העמדה.
    אבות מפסיקים לקנות סימילאק מהיום עד שלא תורד הפרסומת המבישה.
    אבות אומרים לסימילאק לכו תחפשו את החברות שלכם את הכסף לא תראו מאיתנו…

  8. פינגבק: על חידודים וחידודין | naylonnitzmad

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s