חיתול מסריח…ולא מקקי

אין כמו סיום תקופת החגים השנייה (פסח, יום השואה, יום הזיכרון ויום העצמאות) כדי לנער אבק ושאריות שיפודים על מנת לזעוק ולהתעצבן על פרסומות.

בלוג זה לא רק ידבר על גידול ילדים אלא גם על אופן הצגת האבות בפרסומות. נתחיל במותג החדש של סופר-פארם Life Baby's. הנה הפרסומת:

ראיתם? יופי. חמודה התינוקת נכון? איך היא מחייכת…והאמא: איזו אמא רכה, מתוקה, אוהבת ודאגנית. אבל רגע?! שמעתם מה היא אמרה על אבא?

אה, זה מצחיק? "אבא ימשיך לישון כמו דובי, כי בלילה….(נאדה)…אה, את זה הוא שמע…".

במקום ישר להתעצבן (והתעצבנתי) אענה תחילה כמו בשפת הילדים: "גיחי..גיחי". ממש מצחיק! איזה כיף שניתן לרדת על הגבר שלא קם בלילה אה?

איזה קופירייטר גאון! איזה שנון! ממש עילוי!

אז זהו שלא!

הקופירייטר הזה לא התאמץ בכלל! הכי קל ללכת לכיוון כל הקלישאות הללו: "אבא לא קם בלילה"; "לאמא יש אינסטינקט אימהי ושומעת הכל"….

אז זהו שלא! אצל שני הבנים שלנו, קמתי לא פחות (אם לא יותר) מאשתי, אפרת. לא כי היא לא שמעה ו/או אני לא שמעתי. אלא מתוך אחריות!

אחריות משותפת, לגידול הילד, לטיפולו ודאגה אליו. גם אם אחד לא שומע אז השני קם. אם קשה ממש לקום אז מעירים את הבן זוג.

הוא לא שומע? אז תעירי אותו. לא קם? אז תקומי את היום. בערב, דברי איתו על זה ובלילה יהיה זה תורו. ניתן לחלק תורים מסודרים. הכל תלוי לו"ז, עומס שהיה במהלך היום ועוד.כמובן שזו גם אחריות שלו. הוא אמור להגיע למסקנות האלו לבד.

ואליכן הנשים

אל תרגישו מועצמות מהפרסומת הזו! היא כביכול באה "על חשבון" הגברים: מגחיכה אותנו, לועגת לנו, אנחנו לא קמים ויש לנו "שמיעה סלקטיבית".

אבל בעצם הפרסומת הזו היא על חשבונכן! היא מתארת אתכן כמטפלות העיקריות של הילדים. כי: "רק אמא יודעת מה טוב לילד שלה"; "אבא לא קם ולא שומע".

אבות לא יכולים/יודעים/רוצים לטפל בילדים כמוכן. כי כאשר אתן מצחקקות מהפרסומת הזו ומרגישות מועצמות ש"אין כמו אמא"- אתן מנציחות את הסטיריאוטיפים בשני הצדדים!

גם אתכן, כמטפלות עיקריות וגם אותנו, הגברים, כלא שותפים שווים בהורות. וזה חבל. זה פוגע גם בנו, אבל בעיקר בכן!

אשמח לשמוע את תגובתכן ודעתכן בסוגיה.

לא לקנות את המוצר!

בני הקטן, איתי בן ה-3, כבר גמול כמעט שנה מחיתולים. כך שהמוצר לא רלוונטי אלי בימים אלו. אולם גם אם הדבר היה רלוונטי לי- לא הייתי קונה את המוצר. נקודה.

מה אייעץ לחבר שלי, ניר, שנולדה לו בת לאחרונה והוא תר אחרי מבצעים וחיתולים ושאר מוצרי סופר-פארם? אותו דבר! כי כאשר הוא בוחר במוצר הזה הוא צוחק על עצמו!

צוחק על השותפות המלאה שלו בגידלו הילדים שלו. הוא צוחק על כל הנשים ועל כל הגברים. הוא מחזק סטיריאוטיפים שעבר זמנם.

לא רק אני חושב ככה. יש עוד רבים

קצפם של אבות נוספים יצאה אל הפרסומת הזו. למשל עומר בפוסט הבא. או יואב בפוסט, כאן. גם אילן. ועמירם. לא נשאר חייב גם אליסף. עומרי באתר החדש והמקדם אבהות ישראלית.

הפרסומת מספיק חמודה מעצמה (תפאורה, הילדה, האמא) ומעבירה את המסר ללא התוספת העוקצנית הזו. ייתכן והחיתול באמת טוב, נעים וסופג. אבל זה לא העניין כאן.

אותי הפסדתם, עד אשר הפרסומת תשונה באופן שווה!

עד אז אני יוצא לנשום אוויר צח, כי ממש מסריח פה וזה לא מהחיתול…

 

 

** אם מצא חן בעיניכם הפוסט הזה, אשמח אם תרשמו את כתובת האימייל שלכם בתחתית העמוד, לקבלת הודעה כשבעתיד יוצא פוסט חדש. גם לחיצה על לייק תתקבל בברכה.

יואב כהן-מלמד- "תחתית החבית"

לא, עוד לא הגעתי אליה…כנראה שיש עוד…

 

 

מודעות פרסומת

9 מחשבות על “חיתול מסריח…ולא מקקי

  1. פינגבק: תפסיקו להתייחס אלינו כמו לזבל - במבה ביסלי

  2. פינגבק: הטיטול שהילדים שלי לא ילבשו. - אבהות ישראלית

  3. פינגבק: החיתול החדש לא מריח טוב | על כוס קפה | The Cappuccino

  4. פינגבק: מסריח מהראש | אבא בלאגן

  5. פינגבק: על נישואין וכוחה של שפה | naylonnitzmad

  6. פינגבק: אמא- "מחוברת" ; אבא- "נראה לאחרונה לפני שנתיים" | תחתית החבית

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת גוגל

אתה מגיב באמצעות חשבון Google שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת /  לשנות )

מתחבר ל-%s